Community marketing

Nele Pieters, Stephanie Duval
Paperback
ISBN 978-94-6337-118-6
Community marketing Nele Pieters, Stephanie Duval
Paperback
ISBN 978-94-6337-118-6
€ 29,99
incl. BTW

Beschikbaarheid: In productie


Korte inhoud

Details

Traditioneel doen bedrijven hun uiterste best om de consument te overtuigen hun product te kopen omdat het ‘harder, better, faster, stronger’ is. Stephanie Duval en Nele Pieters willen de lucht uit dat klassieke verhaal halen. In onze hoogtechnologische, digitale wereld is de consument immers veranderd. Hij beschouwt productkwaliteit als vanzelfsprekend en wordt niet langer overtuigd door steeds innovatievere spullen. Wel wil hij meerwaarde en producten die bijdragen aan zijn identiteit. Exit product marketing, enter community marketing.

Op heldere en eigentijdse wijze tonen de auteurs dat community marketing geen zoveelste hip laagje is dat over een bedrijfsstrategie kan worden gelegd. Het is het grondig wakker schudden en herorganiseren van bedrijven zodat de klant écht centraal komt te staan. Het authentieke inzicht in een bepaalde community wordt de leidraad om het bedrijfsverhaal te definiëren en te vertalen naar overtuigende en gerichte storytelling. Aan de hand van inspirerende voorbeelden zetten de auteurs je op weg om zelf aan de slag te gaan.

Met Community marketing brengen Stephanie Duval en Nele Pieters een gedurfde nieuwe kijk op marketing, waarbij technologie ondergeschikt is aan strategisch inzicht en in dienst staat van geloofwaardige, krachtige storytelling.

Over de auteurs

Over de auteurs

Stephanie Duval studeerde literatuur en journalistiek. Vanuit haar ervaring als journalist, hoofdredacteur en blogger binnen de lifestylewereld, evolueerde ze tot content marketing consultant bij merken als Alpro en Connections.


Nele Pieters studeerde af als handelsingenieur. Vanuit haar positie als marketing manager bij Procter&Gamble zette ze de stap naar consulting, waarbij ze zich specialiseerde in customer experience.


Na enkele jaren via hun eigen marketingadviesbureau de methodologie van community marketing te hebben uitgetest, sloegen Stephanie en Nele de handen in elkaar met storytelling agency Hotel Hungaria om samen een nieuwe beweging op gang te trekken binnen het bestaande marketinglandschap.

Details

Extra informatie

Auteur(s)Nele Pieters, Stephanie Duval
IllustratorNee
ISBN978-94-6337-118-6
Gewicht1g
Cover typePaperback
Formaat140 x 215
Aantal pagina's200
Geplande publicatiedatum13 mrt. 2018

 

Copyright © 2017 - Pelckmans Pro maakt deel uit van Pelckmans uitgevers.
Algemene voorwaarden | Privacy & Cookies