Nieuws

Pelckmans uitgevers, uitgeefgroep van educatieve en algemene boeken, herschikt zijn merkenportefeuille bij de algemene boeken. De verschillende bestaande merken Polis, Van Halewyck, Pelckmans Pro en Abimo, houden op te bestaan en alle publicaties komen vanaf 1 juli 2020 allemaal onder één sterk merk ‘Pelckmans uitgevers’ terecht. Dit zorgt voor focus in het bedrijf en herkenbaarheid bij externen, niet in het minst bij de lezers. Publiceren vanuit één overkoepelend merk zal het uitgeefhuis toelaten zich klaar te maken voor een toekomst waarin informeren, inspireren en levenslang leren belangrijker dan ooit zullen worden. Voor de educatieve tak zal dat o.a. betekenen dat er verder wordt ingezet op nieuwe educatieve lesmethodes en Pelckmans Portaal, het online platform, waarop in deze tijden van afstandsleren en preteaching sterk is ingezet om zowel de leerling als de leerkracht maximaal te ondersteunen.

Lees meer

Vlaams strateeg schrijft beste Nederlandse managementboek. Donderdag 16 april werd bekendgemaakt dat Vlaming Jo Caudron met zijn boek De wereld is rond de winnaar is van het Nederlandse Managementboek van het jaar

Lees meer

Thuis blijven. Dat is de duidelijke richtlijn van de overheid. Maar hoe doe je dat?

Lees meer

Drie van onze boeken kunnen het 'BAM Marketing Book of the Year 2019' worden. Proficiat aan Jo Caudron met zijn boek De wereld is rond, aan Herman Toch en Ann Maes met het boek The Positive Sum Game en aan Ingrid Renders en Anne Cornut met Parentfriendly Marketing.

Lees meer

Ben jij als kind ooit naar een koffiebar geweest met jouw ouders? Of naar een festival? Of samen gaan backpacken? Wij niet. En we zeggen niet dat élk gezin dit vandaag doet, maar het zou kunnen. Er zijn zoveel meer keuzeopties over wat je als gezin samen kan of wil doen. Ouders hebben vandaag keuzestress: een marathon lopen, de laatste Netflix-reeks gezien hebben, én dagelijks een hypergezonde lunch voorschotelen aan de kinderen? #ikkanda! Natuurlijk #kandanie, maar het is wel een reële tijdsgeest waar veel jonge ouders tegenaan lopen.

Lees meer

Hoe voer je nu een goed gesprek? En waarom is dat belangrijk als manager? Je ontdek het in dit fragment uit Zebra management van Tim Claes.

Lees meer

Je hebt veel verschillende managementstijlen. Je hebt micromanagement en het volledig tegenovergestelde: het laisser-faire. Wat voor soort manager wil jij zijn? 

Lees meer

Zebra-management is het eerste boek in de Management Safari van Tim Claes. De Management Safari is een trilogie bestaande uit Zebra-management (voorjaar 2019), Giraffe-management (najaar 2019) en Flamingo-management, waarbij elk luik symbool staat voor een specifieke managementaanpak. Ze steunen daarbij wel alle drie op dezelfde fundamenten: mensen – strategie – uitvoering.

Lees meer

Maison Slash is naast een onlineplatform met meer dan 50.000 unieke lezers per maand ook het eerste parentfriendly marketing & creative agency van de lage landen. Het werd opgericht door Ingrid Renders die een uitgebreide carrière in de media heeft doorlopen (o.a. bij Ketnet en BRUZZ) en mamavanvijf-blogger Anne Cornut die de influencerwereld als geen ander kent.

Lees meer

Brussel, 1 februari 2019. Het boek Etnomarketing van Rachid Lamrabat, uitgegeven door Pelckmans Pro, is door de leden van BAM en de marketing community samen uitgeroepen tot BAM Marketing Book of the Year 2018. Het boek behaalde 31% van de meer dan 2200 uitgebrachte stemmen.

Lees meer

1-10 of 42


 

Copyright © 2020 - Pelckmans Pro maakt deel uit van Pelckmans uitgeversAlgemene voorwaarden | Privacy | Cookies