Wordt verwacht: #Parentfriendly marketing door Ingrid Renders en Anne Cornut van Maison Slash

25-02-2019

Maison Slash is naast een onlineplatform met meer dan 50.000 unieke lezers per maand ook het eerste parentfriendly marketing & creative agency van de lage landen. Het werd opgericht door Ingrid Renders die een uitgebreide carrière in de media heeft doorlopen (o.a. bij Ketnet en BRUZZ) en mamavanvijf-blogger Anne Cornut die de influencerwereld als geen ander kent.

Met hun eerste marketingboek #parentfriendly marketing bundelen ze hun expertise om de doelgroep van new generation parents als merk of bedrijf succesvol te bereiken en aan te spreken. Het boek vertelt hoe je én kinderen én ouders én merken blij kunt maken en houden.

Wie is de #newgenerationparent?

Een nieuwe generatie ouders, de millennials, breekt massaal met gevestigde tradities. Oude reclamegewoonten werken voor deze ouders niet meer. Ze verwachten een andere tone of voice van merken. Rode wijn op een witte jurk is en blijft immers, zelfs met een witter-dan-wit-wasproduct, ellendig. Bovendien is deze generatie ultradigitaal, maar wel in een context waar er dagelijks ontelbaar veel digitale prikkels op hen afkomen. Deze ouders willen daarnaast ook iets voor zichzelf. Verwar kids-friendly dus zeker niet met parent-friendly.

Hoe bereik je deze doelgroep op een duurzame en authentieke manier?

Wat zijn de 12 kenmerken van de New Generation Parents (NGP’s) en hoe scoor je als merk of als bedrijf bij deze doelgroep? Aan de hand van verschillende voorbeelden uit diverse sectoren, met best én worst practices, helpt Maison Slash je op weg om gezinnen te bereiken.

Parentfriendly marketing blijft weg van het belerende, weg van hard roepen dat je de beste bent. Dit is marketing van context boven content, van vertrouwen bouwen en relevant zijn voor kinderen én ouders. Parentfriendly marketing speldt niemand iets op de mouw, maar spreekt de taal van een nieuwe generatie ouders.

Het boek concludeert met de vijf bouwstenen om deze doelgroep op een duurzame manier te bereiken. Eerlijkheid, authenticiteit, transparantie, beleving en maatschappelijk engagement zijn daarbij sleutelbegrippen. Maison Slash weet immers als geen ander dat je enkel duurzaam commerciële boodschappen over kan brengen op de NGP’s met authentieke content die zijn lezer op de eerste plaats zet.

 Parentfriendly marketing

#Parentfriendly marketing

New generation parents gelukkig maken

Ingrid Renders en Anne Cornut

een uitgave van Pelckmans Pro

€29,50

vanaf 27 maart 2019

Ingrid en Anne geven ook inspirerende talks over de denk- en werkwijze van Maison Slash – meer informatie op www.maisonslash.agency.

Naar het boek

  
Alle nieuwsartikelen

 

Copyright © 2018 - Pelckmans Pro maakt deel uit van Pelckmans uitgevers.
Algemene voorwaarden | Privacy | Cookies